본문 바로가기

Hear Me...

앨범: 본 조비 Bon Jovi (Have A Nice Day, 2005) - Have A Nice Day (어디 한번 잘해봐라)




By Bon Jovi (본 조비)



Why you wanna tell me how to live my life?
Who are you to tell me if it's black or white?
Momma, can you help me try to understand
Is innocence the difference 'tween a boy and a man?
My daddy lived a lie, that's just the price that he paid
Sacrificed his life just slaving away


왜 내 인생을 니가 감놔라 배놔라야
누가 나한테 지껄여 그게 검은거야 흰거야?
엄마, 내가 이해하려 하는 것을 도와줄 수 있나요?
순수함. 아이와 어른의 차이점이겠지?
우리 아버진 거짓말로 살다 갔어. 그건 그의 댓가야
그는 인생을 희생했어. 그저 노예처럼 뼈빠지게 일하면서 말야.


Oh, if there's one thing I hang onto that gets me through the night
I ain't gonna do what I don't want to I'm gonna live my life
Shining like a diamond, rolling with the dice
Standing on the ledge, I'll show the wind how to fly
When the world gets in my face, I say...
Have a nice day
Have a nice day


오~ 만약 내가 걸 수 있는 게 하나 있잖아? 그럼 그건 밤을 새서 내걸로 만들어.
난 내가 원치않는 건 하지 않을거야!  내 인생 내가 산다!!
다이아몬드처럼 빛나는 주사위를 굴려서
절벽위에 서서, 바람에게 내가 어떻게 나는지 보여주겠어!
세상이란 놈과 직면했을때. 난 이렇게 말할거야...
어디 한번 잘해봐라
어디 한번 잘해보시지.
 

Take a look around you nothing's what it seems
We're living in the broken home of hopes and dreams
Let me be the first to shake a helping hand
Anybody brave enough to take a stand
I've knocked on every door on every dead-end street
Looking for forgiveness and what's left to believe

 

니 주위를 한번 둘러봐. 아무 것도 없어. 보이는것 그대로인걸.
우린 꿈과 희망이 부서져 있는 집에서 살고 있는거야.
도움을 청하려 손을 내밀 땐 내게 맨처음 하도록 해.
누구나 일어설만한 용기는 충분히 있어.
나는 모든 막다른 길의 문에 노크질을 해봤지.
용서를 구하면 뭔놈의 믿음이 남을지.
 

*Oh, if there's one thing I hang onto that gets me through the night
I ain't gonna do what I don't want to I'm gonna live my life
Shining like a diamond, rolling with the dice
Standing on the ledge, I'll show the wind how to fly
When the world gets in my face, I say...
Have a nice day
Have a nice day*
Have a nice day

 

오~ 만약 내가 걸 수 있는 게 하나 있잖아? 그럼 그건 밤을 새서 내걸로 만들어.
난 내가 원치않는 건 하지 않을거야!  내 인생 내가 산다!!
다이아몬드처럼 빛나는 주사위를 굴려서
절벽위에 서서, 바람에게 내가 어떻게 나는지 보여주겠어!!
세상(현실)이란 놈과 직면했을 때, 난 이렇게 말할거야...
어디 한번 잘해보쇼.
어디 한번 잘해보시지.
어디 한번 잘해봐라.
 

* Repeat

 
When the world keeps trying to drag me down
Gotta raise my hands, gonna stand my ground
I say,
Hey!!
Have a nice day
Have a nice day
Have a nice day


세상이 나를 자꾸 바닥으로 패대기치려 하면
내 위치를 고수하며, 내 손을 번쩍 들테다.
난 이렇게 말해
어이!!
어디 한번 잘해보쇼.
어디 한번 잘해보시지.
어디 한번 잘해봐라.