본문 바로가기

Movie...

영화 : 드림업 (BandSlam, 2009) O.S.T. - Where Are You Now (모두 지금 어디에 있나요?)




BandSlam Main Title
By Honor society (어너 소사이어티)

 

To my favorite teacher who told me never give up
To my 5th grade crush who I thought I really loved
To the guys I missed and the girls we kissed
Where are you now?


절대로 포기하지 말라고 말씀하셨던 내가 제일 좋아하던 선생님
정말 좋아한다고 생각했던 초등학교 때 내 첫사랑
보고 싶은 녀석들 키스했던 소녀들
지금은 어디에 있나요


To my ex-best friends don't know how we grew apart
To my favorite band and sing alongs in my car
To the face I see in my memories
Where are you now? 


어떻게 자랐는지 모르는 어릴 적의 절친했던 친구
차 안에서 흥얼거리곤 했던 좋아하는 밴드
기억속에만 남아 있는 얼굴들...
당신은 지금 어디에 있나요?


Where are you now?
Cause I'm thinking of you 
You showed me how, how to live like I do
If it wasn't for you I would never be who I am 


어디에 있나요 ㅠ_-) 보고 싶어! 엉엉
지금 당신 생각을 하고 있으니까요
당신은 나에게 살아가는 법을 알려 주었지요
당신이 아니었다면 난 지금의 내가 아닐 거에요


To my first girlfriend I thought for sure was the one
To my last girlfriend sorry that I screwed it up
To the ones I loved but didn't show it enough
Where are you now? 


우리가 천생연분이라고 느꼈던 내 첫 여자친구
내가 사이를 망쳐버렸던 내 마지막 여자친구
내가 사랑했던, 하지만 내 마음을 다 보여주지 못했던 사람들
지금은 다 어디에 있나요?


Where are you now?
Cause I'm thinking of you 
You showed me how, how to live like I do 
If it wasn't for you I would never be who I am


지금 어디에 있나요?
난 지금 당신을 생각해요
당신은 내게 살아가는 법을 가르쳐 주었어요
당신이 없었다면 지금의 나는 없었을 거에요


And I'll never see those days again
And things will never be that way again 
But thats just how it goes, people change, 
But I know, I won't forget you 


난 그날들을 다시 돌아볼 순 없겠죠
그때로 돌아갈 수도 없겠죠
하지만 사는 게 다 그런거지요
사람들은 변하고...
하지만 난 알아요
절대 당신을 잊지 않을게요.


To the ones who cared and who were there from the start
To the love that left and took a piece of my heart
To the few who'd swear I'd never go anywhere
Where are you now?


처음부터 거기에 있었고 정말 아꼈던 사람들
마음의 한 부분을 차지하고 남아 있는 사랑
아무데도 가지 않겠다고 맹세했던 그들
지금은 어디에 있나요?


Where are you now?
Cause I'm thinking of you 
You showed me how, how to live like I do
If it wasn't for you I would never be who I am 


지금 어디에 있나요?
당신을 생각하고 있으니까요
당신은 내가 어떻게 살아야 하는지 보여주었어요
당신이 아니었다면 지금의 나는 없을 거에요


If it wasn't for you I would never be who I am
If it wasn't for you I'd be nothing
Where are you now?


당신이 아니었다면 지금의 나는 없을 거에요
당신이 아니었으면 난 아무것도 아니었을 텐데...
지금 어디에 있나요? 엉엉 엉엉 엉엉 엉엉

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
그립고, 고맙고, 보고 싶고, 감사하고픈 이들을 생각나게 하는 그런 멋지고 좋은 곡입니다.