본문 바로가기

Hear Me...

TV 방송 테마 BGM - 비바 라 비다 (Viva La Vida)




By Coldplay



I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own


나는 세상을 지배했었지
내 말 한마디로 바다를 움직일 수 있었어
이제 나는 혼자 거리에서 아침잠을 청하고
내가 지배했던 그 거리를 쓸지


I used to roll the dice
Feel the fear in my enemy's eyes
Listen as the crowd would sing:
"Now the old king is dead! Long live the king!"


내가 주사위를 굴릴 때마다
나의 적들의 눈에 서린 공포를 느꼈어
사람들이 부르는 노래를 들어봐
"이전의 왕은 죽었습니다, 오래 누리소서 폐하!"


One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand


한때 난 열쇠를 쥐고 있었지만
그 다음 순간 벽이 날 가둬버렸어
그리고 난 알아버렸지
내 성을 지탱한것은
모래와 소금으로 이루어진 기둥이라는 것을


I hear Jerusalem bells a ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
Once you go there was never, never an honest word
That was when I ruled the world


내 귀에는 예루살렘의 종소리와
십자군의 합창소리가 들리네
전장에 나와있는 나의 병사들이여
내 거울, 칼, 그리고 방패가 되어라!
나는 설명할 수 없었지
그곳에는 절대로 진실된 말들은 없었어
이건 내가 세상을 지배했을 때의 이야기


It was the wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
Shattered windows and the sound of drums
People couldn't believe what I'd become


거칠고 차가운 바람이
내가 들어 갈 수 있는 문을 부숴 버렸네
산산히 깨져버린 창문과 북소리
사람들은 내 변한 모습을 믿을 수 없었어


Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh who would ever want to be king?


혁명군은 기다리지
나의 머리가 은쟁반 위에 올려지기를
나는 외로운 꼭두각시
오, 이제 그 누가 왕이 되고 싶어할까?


I hear Jerusalem bells a ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world


내 귀에는 예루살렘의 종소리와
십자군의 합창소리가 들리네
전장에 나와있는 나의 병사들이여
내 거울, 칼, 그리고 내 방패가 되어라!
나는 설명 할 수 없었지
난 알아. 성 베드로가 내 이름을 부르지 않을거라는 것을
그곳에는 절대로 진실된 말들은 없었어
이건 내가 세상을 지배했을 때의 이야기

 

I hear Jerusalem bells a ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world
Oooooh Oooooh Oooooh


내 귀에는 예루살렘의 종소리와
십자군의 합창소리가 들리네
전장에 나와있는 나의 병사들이여
내 거울, 칼, 그리고 내 방패가 되어라!
나는 설명 할 수 없었지
난 알아. 성 베드로가 내 이름을 부르지 않을거라는것을
그곳에는 절대로 진실된 말들은 없었어
이건 내가 세상을 지배했을 때의 이야기