본문 바로가기

Hear Me...

앨범: 토미 페이지 Tommy Page (Tommy page, 1988) - A Shoulder To Cry On (내 어깨에 기대어 울어요)




Tommy Page
By Tommy Page



Life is full of lots of up and downs
But the distance feels further
When it's headed for the ground
and there's nothing more painful
than to let your feeling's take you down


인생을 살다보면 기복이 있기 마련이에요
하지만 일이 잘 풀리지 않을 땐
가야 할 길이 더 멀게 느껴지죠
그리고 자신의 감정 때문에
기죽는 것보다 더 심한 고통은 없어요


It's so hard to know
the way you feel inside
When there's many thoughts
And feelings that you hide
But you might feel better
If you let me walk with you
By your side


당신의 내면에 어떤 감정을
품고 있는지 알기는 어려워요
당신은 수많은 생각과 느낌을 숨기고 있잖아요
하지만 제가 당신 곁에서
함께 걷게 해 준다면 훨씬 나아질 거에요


CHORUS:
And when you need a shoulder to cry on
When you need a friend to rely on
And the whole world is gone
And you're be alone
'Cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be your friend to rely on
When the whole world's gone
You won't be alone 'Cause I'll be there


고민을 털어 놓을 상대가 필요하다면,
의지할 친구가 필요하다면,
세상이 모두 사라진 듯 하고, 혼자 남은 듯 하다면
내가 당신과 있어 줄게요
제가 당신이 기대어 울 수 있는
어깨가 되어 줄게요
내가 그 곳으로 가겠어요
세상이 모두 다 사라진다 해도
당신은 혼자가 아니예요
내가 거기 있어 줄테니까요


All of the times
When everything is wrong
And you're feeling like
There's no use going on
You can't give it up
I'll help you work it out and carry on


언제든지
되는 일이 하나도 없고
살아갈 필요가 전혀 없다고 느낄지라도
포기해선 안돼요 어려움을 극복하고
삶을 계속 살아갈 수 있도록
제가 도와 드리겠어요


Side by side with you till the end
I'll always be the one to firmly hold your hand
No matter what is said or done
our love will always continue on


이 세상이 끝나는 날까지 당신과 어깨를 나란히 하고
당신의 사랑이 되어 당신의 손을 꼬옥 잡아 줄게요
결과가 어떻게 되든지 우리의 사랑은 멈추지 않아요


CHORUS:
Everyone needs a shoulder to cry on
Everyone needs a friend to rely on
When the whole world is gone,
You won't be alone
'Cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be your friend to rely on
When the whole world is gone,
You won't be alone
'Cause I'll be there


누구나 고민을 털어 놓을 상대가 필요하고,
의지할 친구가 있어야 하죠
세상이 모두 사라진 듯 하고, 혼자 남은 듯 하다면
내가 달려 갈게요
제가 당신이 기대어 울 수 있는 어깨가 되어 줄게요
내가 그 곳으로 가겠어요
세상이 모두 다 사라진다 해도 당신은 혼자가 아니예요
내가 거기 있어 줄테니까요


You'll have my shoulder to cry on
I'll be there
I'll be the one to rely on
When the whole world is gone,
You won't be alone
'Cause I'll be there


당신이 의지할 제가 있잖아요
제가 달려 가겠어요
당신이 의지할 사람이 되어 줄게요
세상이 모두 사라진다 해도 당신은 혼자가 아니에요
내가 거기 있어 줄테니까요


And When the whole world's gone
You'll always have my shoulder to cry on


세상이 모두 사라진다 해도
당신은 언제나 제게 의지하면 되요