본문 바로가기

Hear Me...

Westlife 웨스트라이프 (Where We Are, 2009) - 왜 이래야만 할까요? Talk Me Down




Where We Are, 2009 - Talk Me Down
By Westlife



I'm too tired to go to bed
I'm too wired for anything except the crossfire in my head
It's been a long night

자야 해요 너무 피곤하네요
내 머릿속의 시끄러운 혼란을 제외하고는 모든 일이 다 너무 초조하게 느껴져요
아주 긴 밤이었어요

'Cause I took all I can take
Till the walls shook and the windows break
I want to phone you but it's far too late
It's been a long night

내가 잡을 수 있는 것은 다 잡아봤거든요
벽이 흔들리고 창문이 부숴질 때 까지
당신에게 전화하고 싶지만 이미 너무 늦은 것 같네요
아주 긴 밤이었어요

So talk me down Talk me down
Talk me down Talk me down

그러니 설명해 주세요
왜 우리가 다퉈야 하는지...

'Cause we fought an endless war
Till we forgot what we were fighting for
Now we can't stop but we can withdraw
In the long night

우리는 끝없는 싸움을 했잖아요
우리가 뭐 때문에 싸우고 있는지 잊을 때까지...
이제 멈출 수 없겠죠 하지만 한 발 물러날 수는 있겠죠
아주 긴 밤이네요

So talk me down Talk me down
Talk me down Talk me down

그러니 설명해 봐요
우린 이럴 수 밖에 없는건지...

The light flashed and I thought I'd died
My life passed before my eyes
It went too fast for the love I feel inside

불빛이 반짝였고, 난 내가 죽었다고 느꼈죠
눈 앞에 내 삶이 지나갔어요
내 안에 느껴지는 사랑은 너무도 빨리 지나갔어요

So talk me down Talk me down
Talk me down Talk me down
Down, down, down

설득해봐요 우린 이럴 수밖에 없는건지...

Lay your head near mine
Tell me that it's all fine
Love me while there's still time
It's been a long night

당신의 머리를 내 머리 가까이에 뉘어요
모두 다 괜찮다고 말해주세요
아직 시간이 있을 때에 날 사랑해주세요
아주 긴 밤이었어요
------------------------------------------------------------------------------------------
이 곡은 마크 (Mark) 혼자 불렀다.