본문 바로가기

Hear Me...

앨범: 가레스 게이츠 Gareth Gates (Say It Isn't So 싱글, 2004) - Say It Isn's So




Say It Isn't So [Single]
By Gareth Gates



Skies are dark
It's time for rain
Final call
You board the train
Heading for tomorrow
I wave goodbye to yesterday
Wipe the tears you hide your face
Blinded by the sorrow
How can I be smiling like before
When baby you don't love me anymore

 
하늘이 어둡고 비가 오려나 봐요
마지막 호출이 울리고, 당신은 열차에 올라타네요
내일을 향해, 난 지난 날들에 작별을 고합니다
당신의 얼굴 속에 감추고 있는 눈물을 닦아내요
슬픔에 눈이 먼 채로
어떻게 예전과 같이 웃을 수 있을까요?
그대여, 당신이 날 더 이상 사랑하지 않을 때에는


Say it isn't so
Tell me you're not leaving
Say you've changed your mind now
That I am only dreaming
That this is not goodbye
This is starting over
If you wanna know
I don't wanna let go
So say it isn't so

 
그렇지 않다고 말해주세요
당신이 떠나가지 않는 다고 내게 말해줘요
지금 당신 맘이 변했다고 말해줘요
내가 단지 꿈을 꾸고 있는 거라고
이건 이별이 아니라고 말해줘요
이건 다시 시작하는 거라고 말해줘요
만약 당신이 (내 맘을) 알고 싶다면
난 당신을 놓아보내고 싶지 않아요
그러니 떠나지 않는다고 내게 말해 주세요


Ten to five at least we've tried
We're still alive with hopes this time
As they close the door behind you
Whistle blows with tons of steel
Shake the ground beneath the wheels
As I wish I'd never found you
How can I be smiling when you're gone
Will I be strong enough to carry on?


열 번 중 다섯 번은 적어도 우린 노력했어요
우린 아직 살아있어도 희망은 막 죽어버렸답니다
그것들이 당신 뒤의 문을 닫을 때
바람이 불더니 수 톤의 강철이
바퀴들 아래에서 땅을 흔들어 놓네요
당신을 발견하지 않았다면 하고 내가 바랄 때
당신이 떠날 때 어떻게 내가 웃을 수 있을까요?
계속 버텨나갈 수 있을 정도로 내가 강할 수 있을까요?


Say it isn't so
Tell me you're not leaving
Say you've changed your mind now
That I am only dreaming
That this is not goodbye
This is starting over
If you wanna know
I don't wanna let go
So say it isn't so


그렇지 않다고 말해주세요
당신이 떠나가지 않는 다고 내게 말해줘요
지금 당신 맘이 변했다고 말해줘요
내가 단지 꿈을 꾸고 있는 거라고
이건 이별이 아니라고 말해줘요
이건 다시 시작하는 거라고 말해줘요
만약 당신이 (내 맘을)알고 싶다면
난 당신을 놓아 보내고 싶지 않아요
그러니 떠나지 않는 다고 내게 말해 주세요


Miles and miles to go
Before I can say, before I can lay
My love for you to sleep
Oh darling oh
I've got miles and miles to go
Before anyone will ever hear
Me laugh again


내가 말하기 전에 더 먼 길을 가야해요
내가 당신을 위한 내 사랑을 잠들게 할 수 있기 전에
오,그대여. 난 아직도 더 먼길을 가야합니다
어느 누구든 내 웃음소리를 다시 듣기 전까지


Say it isn't so
Tell me you're not leaving
Say you've changed your mind now
That I am only dreaming,
That this is not goodbye
This is starting over
If you wanna know
I don't wanna let go
So say it isn't so

 
그렇지 않다고 말해주세요
당신이 떠나가지 않는 다고 내게 말해줘요
지금 당신 맘이 변했다고 말해줘요
내가 단지 꿈을 꾸고 있는 거라고
이건 이별이 아니라고 말해줘요
이건 다시 시작하는 거라고 말해줘요
만약 당신이 (내 맘을)알고 싶다면
난 당신을 놓아보내고 싶지 않아요
그러니 떠나지 않는다고 내게 말해 주세요

 
Say you've changed your mind now
That I am only dreaming
That this is not goodbye
This is starting over
If you wanna know
I don't wanna let go
So say it isn't so


지금 당신 맘이 변했다고 말해줘요
내가 단지 꿈을 꾸고 있는 거라고
이건 이별이 아니라고 말해줘요
이건 다시 시작하는 거라고 말해줘요
만약 당신이 (내 맘을)알고 싶다면
난 당신을 놓아보내고 싶지 않아요
그러니 떠나지 않는 다고 내게 말해 주세요


If you wanna know
I don't wanna let go
So say it isn't so

 

만약 당신이 (내 맘을) 알고 싶다면
난 당신을 놓아 보내고 싶지 않아요
그러니 떠나지 않는다고 내게 말해 주세요